Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Dax för förändring..!

Av Ellinor Gabrielsson - 11 januari 2012 12:13

Nytt år - nya förändringar!


Sitter just nu & lyssnar på en "ny" favorit med Ainbusk.. "Föreving nu"... Och inser att det är nu det ska ske små förändringar åt "rätt" håll.  Lämna en del som varit bakom sig & vända blad & blicka framåt för att se vad som finns där!


Och tänk - nu är det sista terminen Martin är på dagis! Till hösten börjar han 6års eller vad det då heter nu. Om cirka 2 veckor blir han 6 år.. Var har dessa år tagit vägen..?? Och Lisa blir 3 år i Oktober (dit är det förståss ett bra tag!).


För en stund sedan satt jag & gjorde lite småändringar på mitt CV & skickade till min handläggare jag har på AF så hon får kika igenom det så jag förhoppningsvis får lite tips & idéer på någon eller några förändringar. För nu är det dax, har väntat alldeles för länge! Ska börja försöka hitta mej någon praktikplats. Förhoppningsvis kan jag få någon här i byn om jag har riktigt tur... Skulle ju gärna vilja in på städet på skolan här, men det är inte alls säkert att dom överhuvudtaget vill ha någon praktikant. Så då är det bara att söka vidare till något annat ställe.


Har oxå börjat baka litegrann till Martins födelsedag. I år fyller han år på en Lördag, ganska skönt faktiskt. Så får vi vara hemma både jag & Pär. Ett par långpannekakor är klara. Oxå provade jag att göra en ny grej - "Dumlekakor". FARLIGT GODA säger jag bara!!! Dom hinner inte in i frysen (som förresten är full - det går inte att få ner dom dit ändå!) så dom är i en burk på källartrappen.. Får nog göra en eller två omgångar till innan M fyller år så det finns.... Sen är det bara en tårtbotten som ska bakas (tårtan gör vi klar kvällen före så den får stå till sig över natten).


Utställningen som jag haft på biblioteket här i Norrfjärden är nu slut & nedplockad. Får se om jag lyckas få ihop några nya bilder så jag kanske kan göra en liknande utställning till våren/sommaren. 


Ute har det äntligen lyckats sluta snöa för ett tag. dessutom inte så värst vrålkallt heller. Fast nog går jag omkring & fryser ändå & nästan skallrar tänderna mot varann!! Längar verkligen tills våren kommer & det blir varmare för att det sedan ska bli sommar & det förhoppningsvis blir riktigt varmt & skönt. 


Nu har jag förresten lyssnat på sjunde CDn av Läckbergs "Stenhuggaren". Och den är bra! Fast jag vet inte detdär med ljudbok - nog för att det är en bra grej men jag tror jag är mer den som vill hålla i en bok & läsa i stället.. Fast jag ska väl inte helt sluta ut tanken på att kanske lyssna på någon fler ljudbok i framtiden! För det är ändå ganska mysigt på ett sätt att sätta sig med lurarna i öronen & koppla från omvärlden för cirka 1 timme....


Nä, nu är det dax att börja tänka på attgöra sig klar för att hämta barnen. Har lovat ICAS grillade (förhoppningsvis har dom grillad kyckling till Pär & barnen & lite grillad kotlettrad till mig) & potatissallad till middag. Så jag måste in på affärn innan jag far till dagis... Ibland är det skönt att kunna vara lite smått lat & äta sådan mat oxå..


Så för att slippa stressa inne på affärn är det lika bra att fara nu!

Ingen stress - bara panik!!

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor Gabrielsson - 17 maj 2013 19:26

Ja, det var ju ett tag sedan jag var in hit. Nästan gränsfall att jag glömt inloggningsuppgifterna!      Här har hänt en del sen sist, orkar inte skriva ner allt... Minns inte heller allt! Och så ska det väl vara, annars är jag tyvärr inte mänskl...

Av Ellinor Gabrielsson - 13 mars 2012 12:37

Ja då har vardagen slagit till igen. Förra veckan var det sportlov & inte vart det då så värst mycket till sportande för våran del. Myste mest hela veckan & det behövdes nog.. I Fredags var vi till Teknikens Hus i Luleå & det var ett trevligt besök...

Av Ellinor Gabrielsson - 29 februari 2012 10:55

Ja då är det 29 Februari 2012. Skottårs dagen. Känns väl egentligen bara som en vanlig dag. Inget märkvärdigare än att det är en hel dag mer i Februari månad & en hel dag mer på året.   Ska fixa iordning några Traderagrejjer som blir/är sålda. Sk...

Av Ellinor Gabrielsson - 14 februari 2012 11:27

Ja, då var det Tisdag igen. Barnen är på dagis & Pär jobbar.   Jag för min del borde söka jobb, dammsuga, duscha (det ska jag göra då jag skrivit klart!), fara ner & posta några brev, fixa iordning ett par grejjer som jag/vi fått sålt på Tradera,...

Av Ellinor Gabrielsson - 2 februari 2012 12:52

Tänk att man på samma gång kan känna sig så otroligt överlycklig över en sak & samtidigt ledsen över en helt annan... Glädje över att ett litet barn blivit fött samtidigt sorg pga en begravning. Men det är ju så det ska vara - ett nytt liv börjar sam...

Presentation


Hej. Här är jag. Trodde inte att jag skulle försöka mig på att blogga - men nu är jag iaf här & ska göra ett försök...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards