Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Sista Måndagen....

Av Ellinor Gabrielsson - 30 januari 2012 15:08

...i Januari 2012.....

Och vad har denna dag haft att erbjuda hittills..??


Ja, till att börja med insåg jag att mjölken var slut. Tur att mamma kom förbi så jag snabbt kunde köpa ny/mer av den varan!! Annars hade vi väl fått klara oss tan, eller så hade jag fått stoppa in barnen i bilen & fara ner & köpa (fast det hade förståss blivit bökigt för bara lite mjölk!).


Sen har jag förståss haft tvättmaskinsrace. Två "ljusa maskiner" hänger nu på tork.

Och diskmaskinen har jag oxå tömt! Tagit in tre korgar med ved & startar en brasa (så otroligt skönt med lite extra värme!).


Medans mamma var här hann vi fika det sista av tårtan vi gjorde till Martins födelsedag. Den (tårtan) blev ju förståss inte riktigt som jag hade tänkt från början, men den blev bra ändå. Så nu har vi en 6 åring i huset...


Sitter just nu med en liten härlig Lisa som precis vaknat, hon behövde en liten extra vila nu på eftermiddagen. Så snart är det dax att fixa iordning lite mat till M och L.... Potatismos (tyvärr av pulver - inte direkt min favorit, men det får funka!) oxå steker jag varsin parisare till dom. Sen är det ju bara att göra klart middagen till mej & Pär. I dag blir det rester från gårdagen - souvasskav. Kokar några potatisar till det. Och en klick svarta vinbärs gelé.


Har förresten funderat nu ett par dagar (typ över helgen) på ifall jag ska köpa en ny träningscykel. Och nu har jag i stort sett bestämt mej för att göra det oxå! Ska bara göra en extra koll i ekonomin & se vad den säger innan jag tar det sista beslutet om jag ska eller inte. Har sett på en modell som verkar fin, liten & smidig - som dessutom tydligen ska gå att fälla ihop. Skulle passa utmärkt här då vi har lite dåligt med utrymme....


Ute håller det på att mörkna. Fast samtidigt märks det att det blir ljusare, att det går åt "rätt håll". Dagarna blir lite längre nu. Snart är det sånadär härliga dagar då man bara vill UT, UT, UT & UT!


Jo, nu till något helt annat. Mormor Thyra ligger på "lassa", hon fick en hjärtattack. Har inte varit dit, hon klarar sej nog bra ändå utan mej....... Fick ringa ett samtal till hennes avdelning i dag & få hjälp med ett litet "bekymmer" som dök upp på förmiddagen då mamma var här. Det var en sak hon berättade som gjorde mej lite småilsken. Orkar inte gå in på detaljer här & nu, men det var så pass att jag tog "luren" & ringde ett samtal för att personalen på avdelningen skulle få veta om hur det ligger till med denna grej.... Får ta ett samtal med min kära mor om detta sen - hon kommer nog antagligen inte att bli så värst glad. Men någon måste börja säga i från någongång & nu är det bara så att nu vart jag less & sa igrån denna gång!!!!


Dax att avrunda nu, L lyckades somna om. Men nu måste hon vakna, så hon somnar i någorlunda vettig tid i kväll då det är dagis som gäller i morgon. Förutsatt att både M och L är friska!!!!


See you later....

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor Gabrielsson - 17 maj 2013 19:26

Ja, det var ju ett tag sedan jag var in hit. Nästan gränsfall att jag glömt inloggningsuppgifterna!      Här har hänt en del sen sist, orkar inte skriva ner allt... Minns inte heller allt! Och så ska det väl vara, annars är jag tyvärr inte mänskl...

Av Ellinor Gabrielsson - 13 mars 2012 12:37

Ja då har vardagen slagit till igen. Förra veckan var det sportlov & inte vart det då så värst mycket till sportande för våran del. Myste mest hela veckan & det behövdes nog.. I Fredags var vi till Teknikens Hus i Luleå & det var ett trevligt besök...

Av Ellinor Gabrielsson - 29 februari 2012 10:55

Ja då är det 29 Februari 2012. Skottårs dagen. Känns väl egentligen bara som en vanlig dag. Inget märkvärdigare än att det är en hel dag mer i Februari månad & en hel dag mer på året.   Ska fixa iordning några Traderagrejjer som blir/är sålda. Sk...

Av Ellinor Gabrielsson - 14 februari 2012 11:27

Ja, då var det Tisdag igen. Barnen är på dagis & Pär jobbar.   Jag för min del borde söka jobb, dammsuga, duscha (det ska jag göra då jag skrivit klart!), fara ner & posta några brev, fixa iordning ett par grejjer som jag/vi fått sålt på Tradera,...

Av Ellinor Gabrielsson - 2 februari 2012 12:52

Tänk att man på samma gång kan känna sig så otroligt överlycklig över en sak & samtidigt ledsen över en helt annan... Glädje över att ett litet barn blivit fött samtidigt sorg pga en begravning. Men det är ju så det ska vara - ett nytt liv börjar sam...

Presentation


Hej. Här är jag. Trodde inte att jag skulle försöka mig på att blogga - men nu är jag iaf här & ska göra ett försök...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards