Direktlänk till inlägg 24 december 2011

Julafton 2011

Av Ellinor Gabrielsson - 24 december 2011 20:10

Ja, då kan man säga att julafton är över för denna gång.

Det har på det hela taget varit en lugn & skön dag. Vi har varit hemma & myst tillsammans. Mamma kom en stund medans hon hade ledigt ett X antal timmar från jobbet (hon jobbar "delad tur" i dag, dvs 7-ca12 & börjar om kring 16-tiden & slutar 21).


Då mamma var här hann vi iallafall äta litegrann tillsammans med henne & öppna julklaparna.

Så då Kalle började kl 15 kunde jag sätta mej ner & se UTAN AVBROTT för att fixa mat & sånt!! OJ, det var nog fleeera år sedan det hände sist!! Det var en riktigt känsla!


Oxå blev det förståss lite test av diverse julklappar som tomten kommit med. det var bla lite radiostyrda bilar till Martin, några pussel till Lisa, en fiskehåv (som skulle gå att fälla ihop efter det man fällde ut den - men att få ihop den var stört omöjligt, vi har fortfarande inte lyckats! Dessutom blir det reklamation då Pär upptäckte att den var/är på väg att gå sönder!). Fiskehåven då förståss till Pär...


Och jag har oxå tydligen varit snäll i år - jag fick något jag gått & önskat mej länge: en värmefilt... Testade den & OJ vad den värmde skönt! Blir bra att sitta under den sen & kolla filmen i kväll (det blir nog mest troligt Göta Kanal 3 på TV4, ingen av oss har sett den ordentligt ännu).


Av mamma fick jag & Pär lite finade bestick som vi ska använda då vi ska "lyxa till det" då vi ska bjuda på mat någongång. Så nu ska vi "bara" förnya tallrikar & glas, så vi får något nytt & finare där oxå.. Tallrikarna är något vi har fått ta från mina föräldrar & som mamma köpte någongång på 70-talet & jag funderar på att använda dom som lerduvor. Är grymt less dom! Men det får tyvärr funka ett tag till, tills vi har råd att kolla på något nytt & tills barnen blivit liiiite större.


I morgon ska jag höra om pappa vill komma hit ett tag & äta litegrann med oss. Så vi hinner träffa honom oxå något under juldagarna.. Han hade annat planerat i dag så han kunde inte komma.. Låter väl knasigt - det är ju ändå min pappa, men så är det..!! Ibland får man ta det som det är & "gilla läget". Likadant var det med Pärs föräldrar, dom hade oxå annat planerat. Men dom hann vi ändå träffa en stund i torsdags, på kvällen.


Och egentligen.. Julafton är ju bara EN dag på året, så varför ska man tränga ihop & hinna träffa alla på just den dagen? Huvudsaken är att man träffar varandra någon av dagarna som är runt ikring julafton, det kan dessutom bli både lugnare & lika trevligt.


I övrigt har det varit ganska "dött" här runt ikring oss. De flesta grannar verkar ha firat denhär dagen någon annanstans än hemma.  Det har väl egentligen inte varit så mycket trafik heller - varken av bilar, bussar eller andra fordon. Någon enstaka bil då & då...  Så det har varit en riktigt avkopplande dag! Och det har verkligen behövts med tanke på hur sista dagarna har varit. Mycket fix med mat & paket & sådant.. Mycket att tänka på som jag helst inte ha velat glömma bort (& det verkar som att jag kom ihåg allt!!).


Ha d gräjjtast nu alla tills nästa gång!!!

Take care evryhopa!!

            

 
 
Ingen bild

kickan

24 december 2011 23:02

Låter som att ni har haft en trevlig julafton :)
Som jag brukar säga huvudsaken är att alla barnen är nöjda med dagen och har fått paket som dom är nöjda över....hoppas att ni får en fortsatt trevlig jul helg :)

Ellinor Gabrielsson

29 december 2011 19:00

Jo, den var bra. Lugn & skön, ingen stress - precis som jag vill ha det. De flesta "klapparna" verkade ha varit bra & roliga för barnen.

Hoppas att du/ni får det fortsatt bra under den tid som är kvar av 2011 =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor Gabrielsson - 17 maj 2013 19:26

Ja, det var ju ett tag sedan jag var in hit. Nästan gränsfall att jag glömt inloggningsuppgifterna!      Här har hänt en del sen sist, orkar inte skriva ner allt... Minns inte heller allt! Och så ska det väl vara, annars är jag tyvärr inte mänskl...

Av Ellinor Gabrielsson - 13 mars 2012 12:37

Ja då har vardagen slagit till igen. Förra veckan var det sportlov & inte vart det då så värst mycket till sportande för våran del. Myste mest hela veckan & det behövdes nog.. I Fredags var vi till Teknikens Hus i Luleå & det var ett trevligt besök...

Av Ellinor Gabrielsson - 29 februari 2012 10:55

Ja då är det 29 Februari 2012. Skottårs dagen. Känns väl egentligen bara som en vanlig dag. Inget märkvärdigare än att det är en hel dag mer i Februari månad & en hel dag mer på året.   Ska fixa iordning några Traderagrejjer som blir/är sålda. Sk...

Av Ellinor Gabrielsson - 14 februari 2012 11:27

Ja, då var det Tisdag igen. Barnen är på dagis & Pär jobbar.   Jag för min del borde söka jobb, dammsuga, duscha (det ska jag göra då jag skrivit klart!), fara ner & posta några brev, fixa iordning ett par grejjer som jag/vi fått sålt på Tradera,...

Av Ellinor Gabrielsson - 2 februari 2012 12:52

Tänk att man på samma gång kan känna sig så otroligt överlycklig över en sak & samtidigt ledsen över en helt annan... Glädje över att ett litet barn blivit fött samtidigt sorg pga en begravning. Men det är ju så det ska vara - ett nytt liv börjar sam...

Presentation


Hej. Här är jag. Trodde inte att jag skulle försöka mig på att blogga - men nu är jag iaf här & ska göra ett försök...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards