Alla inlägg under mars 2012

Av Ellinor Gabrielsson - 13 mars 2012 12:37

Ja då har vardagen slagit till igen. Förra veckan var det sportlov & inte vart det då så värst mycket till sportande för våran del. Myste mest hela veckan & det behövdes nog..

I Fredags var vi till Teknikens Hus i Luleå & det var ett trevligt besök, skönt att få se något annat oxå.  Och i Lördags var det Alterrundan, hade turen att fara ner till ICA

så jag fick se en massa gamla fina fordon..   


Nu är barnen på dagis, ska hämta dom om ca 1 timme. Och ute blåser det i dag oxå. Fast än så länge verkar alla trädena vilja stå kvar, än har inget av dom blåst av!! Snön tinar sakta med säkert bort - JIPPI!! Vill ha snöfritt ganska så snart så det går lättare att göra något ute.   


Vi har förresten lyckats gräva fram grillplatsen, på tal om att göra något ute. SÅ vi har hunnit sitta där två gånger redan & grilla, första gången vart det "bara" att grilla korv (men det var gott ändå) & den sndra gången blev det hamburgare.. Får hoppas blåsten lugnar ner sig så vi kanske kan sitta där till helgen oxå, om nu inte Pär måste ut & jobba då (han har jour till helgen)....


Har just lyssnat klart på Läckbergs "Olycksfågeln". Det var som att jag kände igen vissa delar av boken, vet inte om jag läst något som varit väldigt likt tidigare dessa delar, eller om jag sett någon film/serie där dessa delar varit likt.... Men den var iallafall helt okej! Blit nu att fortsätta med nästa bok av Läckberg, vad det nu var den hette.... Har den hemma så det kan bli att jag börja lite med den redan i kväll!!   


Middagen vart bestämd av M på morgonen oxå, han beställde ris & makkaroner... Fast DET blir ju inte någon trevlig blandning, så han gick med på att ta ris & kyckling i stället. Så då fixade jag hem en påse med typ panerade kycklingbitar till detta ris...


Jo, och på morgonen då vi skulle in på toa & borsta tänderna upptäckte jag något mindre trevligt! Det kan nog tyvärr bli så att vi måste köpa oss ett nytt tvättställ, för det verkar som att detdär röret som går mellan väggen & tvättstället har rostat sönder.. YECK säger jag bara!!   Det har i & för sig bara droppat vatten från det ännu, men med tanke på att det inte ska göra det så är det ändå lite för mycket...


Nä nu tror jag att jag gör mej klar & pyser iväg lite tidigare & hämtar barnen. Kanske jag hinner "kolla läget" lite vid Porsnäsfjärden eller något annat ställe & ta några bilder, för att få lite bilder med vinter/snö motiv...


Blås inte bort - blås hem!!

Presentation


Hej. Här är jag. Trodde inte att jag skulle försöka mig på att blogga - men nu är jag iaf här & ska göra ett försök...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards