Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

Fredagen den 13onde....

Av Ellinor Gabrielsson - 13 januari 2012 14:36

...ja, jag har överlevt hittills....  


I dag har jag hunnit baka mer dumlekakor, tvätta litegrann & mäta billderna som jag haft på biblioteket så jag kan börja köpra någon ram då & då till dom. Har även hunnit plocka ihop lite torr tvätt & lagt undan den, har tömt diskmaskinen & diskat litegrann för hand (vill inte stoppa allt jag använder i maskinen - plastsaker, träslevar mm).... Har till & med bestämt vad det blir till middag!!

OJOJ - fortsätter det såhär så kommer dagarna bara att rusa iväg.....


Ute snöar det som vanligt. Fast det har blåst oxå! Så det har varit en bra inne fixar dag.. Får se om jag ids plocka ihop i kartongerna där julgrejjerna är sen, efter maten, så Pär får ta ut dom i morgon. Ska bli skönt att få ut dom, för där dom står nu är dom ordentligt i vägen....


I går var jag in till stan & shoppade loss.. Eller, ja, inte riktigt SÅ massor blev det väl inte att shoppa. Fann iallafall en ny väckarradio (den gamla ville inte det vi ville längre!), en såndär lampa som man stoppar in i vägguttaget direkt till barnens sovrum, en ny väska till mej själv (insåg då jag kom hem att det var ytterligare en väska i samlingen!) & typ något kofta liknande plagg (den oxå till mej själv).  Oxå kunde jag bara inte låta bli att göra ett besök på Kvartersbageriet & få med en av deras goda smörgåsar hem. Fast innan kvartersbageriet blev det ett besök hos grannen/grannarna som har affären "Village". Ett mycket trevligt besök, full med inspiration gick jag därifrån. Kommer att besöka dom någon mer gång, det är ett som är säkert!


Nu är det inte många CDskivor kvar att lyssna på heller på Läckbergs bok som jag lyssnar på. Hann inte riktigt lyssna på sista minutrarna av skivan jag höll på med i går kväll, så då får jag lyssna klar på den i kväll. Och förhoppningsvis hinner jag med att lyssna på en hel skiva till! SÅ om det fortsätter som det gör nu får jag lämna tillbax en bunt böcker som blev lånat till barnen & denna ljudbok till veckan. Oxå får jag ta fram Läckbergs fjärde bok & börja läsa den. Har den turligt nog hemma, så den behöver jag inte låna  på bibblo.....


Nä, nu är det bara att plocka fram potatisgrytan, gå ner i källaren & ta upp lite potatis. För till middag i dag blir det lövbitar av renkött & kokt potatis. Kanske jag rör ihop antingen en brunsås, gräddsås eller svampsås till. Ska bli riktigt gott, jag känner redan nu hur magen kurrar hungrigt!


Och till i morgon har Pär beställt oxfilé, så då är det väl bara att ställa sig & gräva fram den i frysen. Det ska oxå bli gott!! Dessutom hade jag tänkt baka en ny sorts banankaka i morgon oxå. Kul att prova något nytt! Och om allt går som jag tänkt blir det en tredje omgång av dumlekakorna på Söndag.  Den första omgången jag gjorde är redan nu nästan slut, bara två kvar.. Fast jag får skylla mej själv då jag inte satte dom i frysen!


Mot nya mål - fast först ut med "doggen"!!!!

  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor Gabrielsson - 17 maj 2013 19:26

Ja, det var ju ett tag sedan jag var in hit. Nästan gränsfall att jag glömt inloggningsuppgifterna!      Här har hänt en del sen sist, orkar inte skriva ner allt... Minns inte heller allt! Och så ska det väl vara, annars är jag tyvärr inte mänskl...

Av Ellinor Gabrielsson - 13 mars 2012 12:37

Ja då har vardagen slagit till igen. Förra veckan var det sportlov & inte vart det då så värst mycket till sportande för våran del. Myste mest hela veckan & det behövdes nog.. I Fredags var vi till Teknikens Hus i Luleå & det var ett trevligt besök...

Av Ellinor Gabrielsson - 29 februari 2012 10:55

Ja då är det 29 Februari 2012. Skottårs dagen. Känns väl egentligen bara som en vanlig dag. Inget märkvärdigare än att det är en hel dag mer i Februari månad & en hel dag mer på året.   Ska fixa iordning några Traderagrejjer som blir/är sålda. Sk...

Av Ellinor Gabrielsson - 14 februari 2012 11:27

Ja, då var det Tisdag igen. Barnen är på dagis & Pär jobbar.   Jag för min del borde söka jobb, dammsuga, duscha (det ska jag göra då jag skrivit klart!), fara ner & posta några brev, fixa iordning ett par grejjer som jag/vi fått sålt på Tradera,...

Av Ellinor Gabrielsson - 2 februari 2012 12:52

Tänk att man på samma gång kan känna sig så otroligt överlycklig över en sak & samtidigt ledsen över en helt annan... Glädje över att ett litet barn blivit fött samtidigt sorg pga en begravning. Men det är ju så det ska vara - ett nytt liv börjar sam...

Presentation


Hej. Här är jag. Trodde inte att jag skulle försöka mig på att blogga - men nu är jag iaf här & ska göra ett försök...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards