Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

Glädje & sorg...

Av Ellinor Gabrielsson - 2 februari 2012 12:52

Tänk att man på samma gång kan känna sig så otroligt överlycklig över en sak & samtidigt ledsen över en helt annan... Glädje över att ett litet barn blivit fött samtidigt sorg pga en begravning. Men det är ju så det ska vara - ett nytt liv börjar samtidigt som ett annat slutar (dock fick denna person avsluta sitt liv alltför fort & alltför tidigt!). Det är i såna här stunder man inser hur bra man har det - att livet trots allt det tråkiga har någon mening med att det händer något roligt..  Att värdesätta det man har, att få vara frisk. Att familj & vänner oxå mår bra & får vara friska.


I dag vart det då en aningens kyligt där ute. Just nu (kl strax före 13) -22.8* På en liten stund blir det att göra sig klar för att hämta två små busiga barn från dagis. Och för en gångs skull är det INTE tvättmaskinen som är igång - nu är det diskmaskinen som får jobba litegrann. Får väl tömma sen i kväll, eller i morgon förmiddag beroende på vad jag hinner & orkar. Det är så skönt då vi har diskmaskinen placerad i tvättstugan, då går det att sätta den disk som ska in i maskinen i hon i tvättstugan ifall den inte hunnit bli tömd på den rena disken.


Kanske låter bökigt med att vi valt att ha diskmaskinen i tvättstugan, men det är egentligen inte så bökigt som det låter. Det är bara ett par meter mellan diskbänken i köket till diskmaskinen i tvättstugan, så det går faktiskt helt utmärkt. Dessutom har ju då oxå möjligheten att stänga igen dörren mellan tvättstugan & köket då någon av maskinerna (tork, tvätt, disk) är i gång, då slipper vi ljudet (det mesta av det!) från dessa....


I dag har det inte hänt så mycket. Burit in ved. Läst gårdagens PiteåTidning. "Mamsell" var hit en stund, vi drack lite kaffe & hon for hem (hon jobbar "kväll" 15-21). Fryser om tårna, men det blir nog bättre då jag får börja elda senare i eftermiddag. Hann handla litegrtann inför helgen då jag lämnat barnen på dagis. Oxå har jag lyssnat ett tag på ljudboken av Läckberg, Olycksfågeln.


Tänkte ju så stort köpa mej en liten smidig träningscykel i början av veckan. Men efter noga övervägande, efter att ha traskat runt på affären, beslöt jag mej för att inte köpa någon nu. For iväg till en annan affär i stället & köpte mej en ny MP3 spelare & en stegräknare i stället. Försöker fortfarande klura ut hur stegräknaren fungerar, MP 3 spelaren har jag knappt hunnit se på. Får se i kväll om jag sätter in ljudboken på den i stället, har den i mobilen nu... Det känns lite bättre på något sätt att lyssna på en MP 3 spelare eller CD spelare i stället för via mobiltelefonen, även om nu mobilen har den funktionen oxå..


Well, nu är det time att göra sig klar för en tur till dagis.

Ha det gräjjt alla som nu läser detta!!

  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor Gabrielsson - 17 maj 2013 19:26

Ja, det var ju ett tag sedan jag var in hit. Nästan gränsfall att jag glömt inloggningsuppgifterna!      Här har hänt en del sen sist, orkar inte skriva ner allt... Minns inte heller allt! Och så ska det väl vara, annars är jag tyvärr inte mänskl...

Av Ellinor Gabrielsson - 13 mars 2012 12:37

Ja då har vardagen slagit till igen. Förra veckan var det sportlov & inte vart det då så värst mycket till sportande för våran del. Myste mest hela veckan & det behövdes nog.. I Fredags var vi till Teknikens Hus i Luleå & det var ett trevligt besök...

Av Ellinor Gabrielsson - 29 februari 2012 10:55

Ja då är det 29 Februari 2012. Skottårs dagen. Känns väl egentligen bara som en vanlig dag. Inget märkvärdigare än att det är en hel dag mer i Februari månad & en hel dag mer på året.   Ska fixa iordning några Traderagrejjer som blir/är sålda. Sk...

Av Ellinor Gabrielsson - 14 februari 2012 11:27

Ja, då var det Tisdag igen. Barnen är på dagis & Pär jobbar.   Jag för min del borde söka jobb, dammsuga, duscha (det ska jag göra då jag skrivit klart!), fara ner & posta några brev, fixa iordning ett par grejjer som jag/vi fått sålt på Tradera,...

Av Ellinor Gabrielsson - 30 januari 2012 15:08

...i Januari 2012..... Och vad har denna dag haft att erbjuda hittills..??   Ja, till att börja med insåg jag att mjölken var slut. Tur att mamma kom förbi så jag snabbt kunde köpa ny/mer av den varan!! Annars hade vi väl fått klara oss tan, el...

Presentation


Hej. Här är jag. Trodde inte att jag skulle försöka mig på att blogga - men nu är jag iaf här & ska göra ett försök...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards