Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Snart nyårsafton

Av Ellinor Gabrielsson - 29 december 2011 19:00

Ja, då är dethär året på väg mot sitt slut. Ett nytt år är på väg.

Nyårsmidagen blev just planerad. Vi ska steka lite oxfilé (blir bara saltad & pepprad). Till den ska vi ha potatisgratäng, brunsås (eller annan liknande sås) & skivad gurka & tomat. Eftersom barnen oxå är med aå kör vi nog alkoholfritt alternativ att dricka till maten, så det blir POMMAC i glasflaska (som vi alltid har till nyår).... Sen har jag & Pär lite "bubbel", då barnen har somnat..

Till efterrätt blir det Irish Coffee rulle med lite vispad grädde brevid.


I dag har vi då äntligen tagit oss till "bibblo" här i Norrfjärden. Pär, jag, barnen & svärfar... Pär, barnen & svärfar kollade in bilderna jag har där. Jag för min del har ju sett dom redan några gånger, så jag pratade lite med bibblotjejjen i stället. Oxå lånade vi lite böcker, mest till barnen förståss.. Hälge, Alfons Åberg, Bamse... Och den jag hade som favorit då jag var liten (den enda bok jag riktigt kommer ihåg handligen av - för den var/är bra!).... Den heter "Pricken" & handlar om en liten kanin som inte är riktigt lik de andra kaninerna i sin familj....

Till mej själv lånade jag en såndär bok på CD.. Läckbergs 'Stenhuggaren' (tror jag den heter?). Så nu ska jag göra ett försök med en bok på ett sådant sätt, det blir både kul & spännande. Gillade ju Läckbergs två första böcker.... Dessutom gillade jag ju serien på dessa två böcker!


Och på tal om böcker som blivit serier eller film! Kan ännu en gång göra en liten påminnelse åt er alla som gillar att läsa. Även till er som inte riktigt gillar att läsa, för den finns även som talbok på CD!! Passa på att läs eller lyssna på Keplers "Hypnotisören". Det är en av de bästa böcker jag läst på vääääääldigt länge!! Dessutom håller dom på att göra film av den boken.. Oftast brukar ju boken vara bättre än filmen.... Så om ni är sugen på att se filmen kan jag rekommendera att läsa/lyssna på boken först!

Ska försöka få Pär att lyssna på den på CD (han är inte riktigt den som sätter sig & läser böcker) innan han får se filmen.  För den är värd att läsas/lyssnas på!!!!


OJ nu blir det tvära hopp...!!! Från böcker till något helt annat på en gång!

I dag har jag då äntligen börjat lite smått med att plocka bort julen. Förhoppningsvis är allt (eller det lilla!) som är taget fram borta tills på Lördag (nyårsafton) så Pär kan ta ut kartongerna till soffan "där ute" igen. Har en soffa där ute i sommarbodan där det går att lyfta locket & förvara saker.. Perfekt ställe för två banankartoner med julgrejjer! Oxå tror jag det finns något mer däri, men jag tar mej inte dit själv så jag har ingen möjlighet att kolla.. För mycket grejjer i vägen som jag måste ta mej förbi, orkar bara inte hålla på att hoppa & studsa för att ta mej fram!! Eller så borde jag ha en Karlsson-på-taket-propeller........


SUCK... Nu är det bara att göra detdär "tråkiga" som jag skulle ha gjort redan i går... Betala räkningarna!! USCH! Tycker det ska göras alltför ofta.. Eller är det bara jag som inte riktigt hinner med tiden..??



See ya later evryhopa


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor Gabrielsson - 17 maj 2013 19:26

Ja, det var ju ett tag sedan jag var in hit. Nästan gränsfall att jag glömt inloggningsuppgifterna!      Här har hänt en del sen sist, orkar inte skriva ner allt... Minns inte heller allt! Och så ska det väl vara, annars är jag tyvärr inte mänskl...

Av Ellinor Gabrielsson - 13 mars 2012 12:37

Ja då har vardagen slagit till igen. Förra veckan var det sportlov & inte vart det då så värst mycket till sportande för våran del. Myste mest hela veckan & det behövdes nog.. I Fredags var vi till Teknikens Hus i Luleå & det var ett trevligt besök...

Av Ellinor Gabrielsson - 29 februari 2012 10:55

Ja då är det 29 Februari 2012. Skottårs dagen. Känns väl egentligen bara som en vanlig dag. Inget märkvärdigare än att det är en hel dag mer i Februari månad & en hel dag mer på året.   Ska fixa iordning några Traderagrejjer som blir/är sålda. Sk...

Av Ellinor Gabrielsson - 14 februari 2012 11:27

Ja, då var det Tisdag igen. Barnen är på dagis & Pär jobbar.   Jag för min del borde söka jobb, dammsuga, duscha (det ska jag göra då jag skrivit klart!), fara ner & posta några brev, fixa iordning ett par grejjer som jag/vi fått sålt på Tradera,...

Av Ellinor Gabrielsson - 2 februari 2012 12:52

Tänk att man på samma gång kan känna sig så otroligt överlycklig över en sak & samtidigt ledsen över en helt annan... Glädje över att ett litet barn blivit fött samtidigt sorg pga en begravning. Men det är ju så det ska vara - ett nytt liv börjar sam...

Presentation


Hej. Här är jag. Trodde inte att jag skulle försöka mig på att blogga - men nu är jag iaf här & ska göra ett försök...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards