Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Ellinor Gabrielsson - 24 oktober 2011 12:03

Måndag i dag (igen!).. OJ vad veckorna går fort. Nästan lite väl för fort...

Fast nu har vi ändå fått en hel del gjort, om jag blickar tillbax på sista tiden...: Ut med gamla aset till skåp där vi haft torrvaror & in med ett nytt (har skrivit tidigare om detta!), Martin har fått sin Barnens Bibel (har även skrivit om detta..), ute på gården verkar det i nuläget så klart att snön får komma (även om det är med viss tveksamhet ifall den är välkommen eller inte.. Det är nog lite blandade känskor - både bra & dåliga!).


I helgen har det blivitg lite småpyssel här hemma. Stod vid diskbänken & fixade middag i stort sett hela eftermiddagen på Lördagen - bara för att upptäcka att barnen INTE ville äta det jag gjort... Lagomt otacksamt..!! Blir nya tag nu - dom måste bara lära sig att äta det som blir tillagat, eller vara hungrig... Kan låta jätte elakt (känner mig elak oxå!), men dom måste ju lära sig för dom ska ju bla äta lunch på dagis/skola & där serveras ju inte det dom vill ha & tycker om alla dagar...

Söndagen (i går) vart lite lugnare. Pär gjorde en brasa i kaminen & vi grillade korv & pinnbröd i stort sett hela eftermiddagen. Jag gjorde klart lite Tradera paket & meddelade köpare (en av köparna vart tydligen sur för att jag inte vill betala porto/frakt för att han ska få hem sina grejjer - konstig typ..! Har komtaktat Tradera & frågat dom om lite råd om hur jag ska göra ang detta..).


I går kväll provade jag att göra/beställa min första fotobok.

Blir spännande att se resultatet då den kommer inom ett par veckor...

Och i veckan måste jag in till stan (Piteå) & fixa hem ett gäng passepartouter till de foton

som jag ska ha med på en foto"utställning" jag ska ha på biblioteket här i Norrfjärden i December.

Blir spännande då jag aldrig gjort ngt sådant!


Nu är det dax att ta på kläderna på 2 små högljudda busungar & fara iväg till vårdcentralen på den obligatoriska 5årskollen med Martin (han ska få en spruta oxå - hoppas det går bra & att han inte reagerar så mycket på den - helst ingen reaktion alls!!).



Se upp för alla drak-ugglor som kan finnas där ute!!!!

  


Presentation


Hej. Här är jag. Trodde inte att jag skulle försöka mig på att blogga - men nu är jag iaf här & ska göra ett försök...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards