Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Yahoooo...!!!

Av Ellinor Gabrielsson - 12 oktober 2011 15:43

Trodde det skulle bli en lugnare dag med lite hemmapyssel medans barnen var på dagis. Men det slutade med att jag for till pappa & klippte honom i stället.

Får hoppas morgondagen blir så pass "lugn" att jag kan fixa iordning lite här hemma, det är ju en del som blivit liggande utan att jag (eller någon annan!) hunnit ta hand om det..


Fick iallafall en del grejjer till pappa för förvaring (tur jag har mitt "hörn" där så jag/vi kan ha en del grejjer där - annars skulle vi få hyra en lägenhet att bo i). Oxå fick jag med en del saker hem.. En del som jag ska sätta ut på tradera & sälja & en del som kan va bra att ha här hemma. Oxå en del som kommer att fara direkt i soptunnan!! Försöker ju rensa bort så gott det går lite här & där & överallt.. Det blir ju någon sak midnre då & då.. Och glad ärt jag för det!! Varför ska vi hålla på att förvara en massa grejjer som vi inte behöver..??

Medans jag var hos pappa kom en lastbil full lastad med ved - OJ vad pappa var GLAD!! Hela nästa vinters ved "bara" att kapa & klyva till våren/sommaren..


Strax är det dax att börja göra iordning middagen, det får bli rester från i går... "You can live on it - but it taste like shit"... Eller nåt!!  

Sen blir det nog en repris från i går - diska oxå mysa resten av kvällen... Kolla på serien "Bron" som visas på SVT1, sen efter det är det nog "godnatt" som gäller...


I morgon, om det är regnfritt, blir det att jag gör "vinterklart" på bron. Oxå måste jag "gräva fram" sladden till bilen, ta ur "stora vagnen" & lära-gå-vagnen från bilen. Och sätta in sittvagnen i stället till Lisa...Borde dammsuga ur bilen litegrann oxå, får se vad jag orkar/hinner...



INGEN STRESS - BARA PANIK...!!!!!  






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor Gabrielsson - 17 maj 2013 19:26

Ja, det var ju ett tag sedan jag var in hit. Nästan gränsfall att jag glömt inloggningsuppgifterna!      Här har hänt en del sen sist, orkar inte skriva ner allt... Minns inte heller allt! Och så ska det väl vara, annars är jag tyvärr inte mänskl...

Av Ellinor Gabrielsson - 13 mars 2012 12:37

Ja då har vardagen slagit till igen. Förra veckan var det sportlov & inte vart det då så värst mycket till sportande för våran del. Myste mest hela veckan & det behövdes nog.. I Fredags var vi till Teknikens Hus i Luleå & det var ett trevligt besök...

Av Ellinor Gabrielsson - 29 februari 2012 10:55

Ja då är det 29 Februari 2012. Skottårs dagen. Känns väl egentligen bara som en vanlig dag. Inget märkvärdigare än att det är en hel dag mer i Februari månad & en hel dag mer på året.   Ska fixa iordning några Traderagrejjer som blir/är sålda. Sk...

Av Ellinor Gabrielsson - 14 februari 2012 11:27

Ja, då var det Tisdag igen. Barnen är på dagis & Pär jobbar.   Jag för min del borde söka jobb, dammsuga, duscha (det ska jag göra då jag skrivit klart!), fara ner & posta några brev, fixa iordning ett par grejjer som jag/vi fått sålt på Tradera,...

Av Ellinor Gabrielsson - 2 februari 2012 12:52

Tänk att man på samma gång kan känna sig så otroligt överlycklig över en sak & samtidigt ledsen över en helt annan... Glädje över att ett litet barn blivit fött samtidigt sorg pga en begravning. Men det är ju så det ska vara - ett nytt liv börjar sam...

Presentation


Hej. Här är jag. Trodde inte att jag skulle försöka mig på att blogga - men nu är jag iaf här & ska göra ett försök...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards