Alla inlägg den 8 december 2011

Av Ellinor Gabrielsson - 8 december 2011 15:44

Ja, då var det Torsdag igen!  


Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men lugnt & skönt har det ändå varit. Rösten har fått vila ganska bra i dag oxå, fast det har varit (& är!) bättre i dag än vad det var i går.


Martin & Lisa har fått en extra ledig dag & M har sprungit omkring i sin pyjamas heeeeela dagen.

Misstänker att han kan ha fått lite träningsvärk från då han var med dagis till gympan på Backgårdsskolan i går... Han har varit ganska stel/öm i kroppen i dag!!  


Mamma har varit här oxå ett tag. Passade då på att gå & ta in lite ved, fylla på i "lådan"... Var nog bra att ta in veden då jag gjorde det, för jag ser nu att det verkar snöa på ganska ordentligt. 

Och på tal om snö, ja!! Mitt på dagen i dag, då det bara kan ha varit några centimeter snö på vägen. Vad dyker upp då..?? JO!! Plogbilen!! Så sjuk att fara ut med den för den lilla snö som kommit!!

Hade ju definitift varit ett helt annat läge om det var typ ½ meter snö eller nåt sånt..!!  


Får se om jag ids köra en tvätt till i dag, bytte rent i sängarna åt Martin & Lisa tidigare. Får ta "stora sängen" i morgon, orkade inte alla fyra denhär gången.. Får dela upp på två dagar i stället.! Annars blir det tvättmaskinsrace i morgon!!


Tog fram & kollade snabbt på barnens tomtekläder. På Tisdag till veckan är det ju Lucia & det firas ju förståss på dagis. Tänkte att dom ska få ha på dessa kläder ett tag i helgen för att prova & förståss då på dagis till veckan. Såg att jag måste nog stryka kläderna litegrann, tyckte dom var lite för skrynkliga.. Men det gör inte så mycket - det är ju faktiskt ganska trevligt att stryka!!   


Nu är det dax att börja med middagen. Ska koka potatis & steka lövbitar gjorda på renkött i dag. Svampsås till... Fick prova en bit av detta kött då jag köpte det & det smakade gott. Blir gott att prova tillsammans med potatis & sås.  


Hej från mej & snön som dräller ner utanför fönstret!!

Presentation


Hej. Här är jag. Trodde inte att jag skulle försöka mig på att blogga - men nu är jag iaf här & ska göra ett försök...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards