Alla inlägg den 22 december 2011

Av Ellinor Gabrielsson - 22 december 2011 14:24

Ja, då är det Torsdag 22 December. Två dagar kvar till julafton.

Och i dag har jag tvättat ("ovanligt" va!!??), kokat potatis & ägg. Planerat dagens middag redan på förmiddagen - det blir kokt potatis & någon sorts fisk som vi mest troligt fått av en kompis (eller om det kan vara Pär som fiskat den själv, har inte riktigt koll!). Till det blir det någon lämplig sås...


Och en hel drös med kors i taket - tvättunnan vart alldeles tom tack vare min kära mor som tog på sig handtvätten som jag haft i botten alldeles för länge, så nu står den på tork efter att jag skurade ur den.. Så nu blir det en julfin tvättkorg!!  


Ute håller det på att mörkna. Hörde att det skulle vara årets mörkaste dag i dag, så då ska det väl gå åt rätt håll från & med i morgon & bli ljusare..Så himla skönt!! Omlite mer än två månader börjar det så smått bli varmare temperatur ute & solen börjar oxå värma. Så då går det att börja vara ute, barnen får åka skidor & pulka i lite mer trevligt väder. LÄNGTAR massor redan!!


Och ja just det. Nu har ju barnen jullov! Och när Pär kommer hem har han oxå "jullov" i cirka 1½ vecka. Det vill säga året ut... Låter länge om man säger så!!


Och i år måste tomten ha tappat sina glasögon när han lämnade några julklappar här. Han lyckades lämna några som vi i våran tur måste gå & lämna till dom som ska ha dom... Hörde på mamma att hennes tomte oxå hade lyckats tappa bort sina glasögon, för hon hade oxå några julklappar som farit fel...  


Well, this is it gott folk! Take care evryhopa & see you later!



 



Presentation


Hej. Här är jag. Trodde inte att jag skulle försöka mig på att blogga - men nu är jag iaf här & ska göra ett försök...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards