Alla inlägg den 19 december 2011

Av Ellinor Gabrielsson - 19 december 2011 15:53

....Måndagen över!!

Martin har varit på teater & åkt buss dit i dag, det tyckte han var både spännande & kul. Det var "Tomtesagan" han & hans dagiskompisar fick se. Lisa har varit hemma & myst med mig medans.. Och mamma hann förbi en stund oxå, innan hon skulle hem & göra mat (hon har kvällspass på jobbet).


Strax dax för det "gamla vanliga" - middagen. I dag blir det stekt korv & hemgjort potatismos (det bästa moset som finns!!). Och till i morgon har jag oxå redan hunnit bestämma vad det blir för middag, härligt att slippa fundera på det två dagar i rad!! I morgon blir det sånadär kycklingnuggets (eller vad det heter..?? Sånadär panerade kycklingbitar.) & ris till.


Har även börjat planera ut vad som ska göras i veckan så jag inte glömmer något. Laxen ska gravas (måste tas fram i tid!), skinkan ska griljeras (måste oxå fram i tid!). Koka potatis till sillsalladen & givetvis GÖRA sillsalladen oxå! Oxå är det "den sista handlingen" innan julafton - som ska göras på Fredag morgon. Ska stå som en annan pensionär & hänga på låset & gnälla över att ICA tjejjerna öppnar 2 sekunder för sent!  


I morgon blir det en tur till stan för att inhandla ett par "klappar" till. Härligt att barnbidraget ÄNTLIGEN dyker upp!! Får nu bara se om jag lyckas få ut några pengar från A-kassan, som tydligen bestämt sig för att fortsätta tjorva med mig. Tur att jag int skickat dom något julkort - dom är inte värda det med allt tjorv dom ställt till med!! GRRRRRRR!!!!


Snart är det jullov oxå för barnen. Onsdag blir deras sista dag på dagis före jul. Om det inte råkas dyka upp något jobb eller liknande för mig strax efter nyår, så kommer barnen att ha jullov fram till & med 10/1-2012 (om jag minns rätt!!).


Pär jobbar fram till & med nu på Fredag, sen är han ledig resten av året (visst låter det länge?? Fast det blir ju bara ca 1½ vecka..). Får hoppas vi hinner in på biblioteket här i Norrfjärden då för att Pär ska få se utställningen jag har där. Jag har inte heller hunnit in dit något sedan jag var & hänga upp bilderna där, så det blir kul att fara & kolla av litegrann.. Vad bibblotjejjerna har hört & så....



Nu middagsfix!!

I'll be back.... Snart får jag hoppas..!!!!

  

Presentation


Hej. Här är jag. Trodde inte att jag skulle försöka mig på att blogga - men nu är jag iaf här & ska göra ett försök...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards