Alla inlägg den 13 december 2011

Av Ellinor Gabrielsson - 13 december 2011 15:32

Ja, vad ska man säga..??

Vädret har ju inte direkt varit så trevligt i dag.  Regn & slaskigt. Det är ju mer Aprilväder än Decemberväder!! Hade gärna haft 5-10* kallt & den snömängd som kommit nu. Fast tyvärr verkar jag inte riktigt få som jag vill...!!!


Dagen började iallafall med att barnen SKULLE vara på dagis hlav åtta för lite Luciasång mm... Jo, just det. Den planeringen sprack - vi var väl där en kvart senare ungefär & då hade dom redan hunnit sjunga. Fast jag tror ändå att både M & L har haft det ganska trevligt i dag. Det blev ju grötfrukost. Oxå har dom fått träffa tomten, som kom med glass. Och till Martins avdelning kom han även med en julklapp till barnen!


Jag för min del for hem, drack en kopp te (OJ vad det gjorde skönt för halsen!), sen lade jag mej i soffan & latade mej. OJ vad jag latar mej nu för tiden, det finns ju så mycket jag borde få gjort i stället!! Men, men.. Vad gör man då halsen fortfarande gör ont & hostan inte riktigt vill försvinna..??

Därefter tog jag mej en dusch för att förhoppningsvis känna mej lite piggare & det vart jag oxå. 


Precis när jag skulle fara & hämta hem barnen från dagis kom traktor-Bengt, så det blev lite brådis iväg så att han skulle kunna skotta hela gården ordentligt. SKÖNT att få bort snön, då var det bara att ta det lilla som blev kvar kring bron då jag/vi kom hem igen.  Så nu är det "bara" litegrann kvar att skotta för hand vid dörrarna till bodan, dasset (som vi har som vedförråd, förhoppningsvis sista vintern & att vi blir av med det till sommaren), "sommarbodan" & förrådet.


Just nu har jag sockerkaka "nummer 2" i ugnen. Ska överraska dagispersonalen i morgon med lite julfika.. Dom behöver verkligen lite uppskattning för det jobb dom gör, dom är så gulliga & bra att ha & göra med allihopa. Och oftast går det mesta att lösa.


På en stund är det, som vanligt, dax att börja förbereda middagen (har bestämt väldigt enkel midag i dag, som bara ska värmas). Och efter middagen tänkte jag att vi ska prova något som jag bara har hört talas om. Vet att det ska gå att göra själv, men har inte riktigt vågat prova (även om jag är väldigt pigg på att prova göra nya saker när det gäller mat & bakning!)... Jag har fått tag i en såndär Skånsk Spättekaka...


  

Presentation


Hej. Här är jag. Trodde inte att jag skulle försöka mig på att blogga - men nu är jag iaf här & ska göra ett försök...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards