Alla inlägg den 12 december 2011

Av Ellinor Gabrielsson - 12 december 2011 15:13

Ja, då är Måndagen "snart" över. Här har det inte blivit mycket gjort i dag. Fast i & för sig - 3 tvättmaskiner har jag "kört", så snart hänger allt på tork & tvätt tunnan är NÄSTAN tom, bara lite grejjer som ska handtvättas.. När då dendär handtvättningen ska bli, det är ju frågan..   


Julklappsinköpen i Lördags gick bra, fast vi fick inte tag i så många. Bättre några stycken julklappar där innehållet är kvalite än en hel hög "klappar" där 3/4 är trasigt redan då paketena öppnas & resten går sönder efter typ 5 minuter....    Ska ta & fara iväg själv en stund oxå, men måste vänta tills barnbidraget kommer.. Har några hemlisar som tomten behöver hjälp med...   


I morgon är det då Luciadagen.    Det firas på dagis med lite Luciasång av barn/personal på morgonen, därefter får dom grötfrukost ("tomtegröt") & fortsatt mys på de olika avdelningarna. OJ så mysigt det hade varit att få vara med, men M & L måste få vara med om detta själva, på deras avdelningar. Och tänkt - detta blir sista Luciamorgonen M är med om på dagis, till hösten börjar han "lekis", "6års", eller vad det nu heter i dag (lär mej tydligen ALDRIG!!)...

Så i morgon kommer både M & L att få ha på sina tomtekläder.    Dom fick prova i går, tyvärr hann jag inte få någon bild på dom.. Men söta vart dom..!!!


Får väl se om jag/vi lyckas få se Luciatåget som brukar visas på TV sen på kvällen. Brukar ju vara ganska mysigt att åtminstone få höra då dom sjunger.


Snart är det dax att börja förbereda middagen, tur det går någorlunda snabbt. Vi åt tacos till middag i går & det vart en del köttfärs över, så jag kokar spagetti & värmer upp av köttfärsen. Det som blev över av tillbehören får vi väl ha brevid som typ ngn sorts sallad... Eller nåt sånt!!


This is it folks!

Ha de gr8 evryhopa!!

  




Presentation


Hej. Här är jag. Trodde inte att jag skulle försöka mig på att blogga - men nu är jag iaf här & ska göra ett försök...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards